Maszyny budowlane i serwis - można lepiej i taniej

6 najważniejszych cech pracownika serwisu

Czy kierownik serwisu potrafi wybrać najlepszego kandydata do swojej drużyny, gdy zamierza ją powiększyć? Większość ogłoszeń o poszukiwaniu pracowników do serwisu maszyn budowlanych jest do siebie podobna. Warunkiem rozpatrywania zgłoszenia … [Czytaj dalej]

13 etapów odchodzenia z firmy

- Cześć Marian. Słyszałem, że spotkałeś się z konkurencją. Jak im idzie? - Dzień dobry Panie Prezesie. Tak, jak u nas. Flauta. Ale miałem bardzo ciekawe spotkanie. Postanowili zmienić szefa serwisu i... zapytali, czy mnie to interesuje. - … [Czytaj dalej]

Obsługa układu oczyszczania spalin (DPF)

Aby sprostać wymaganiom normy czystości spalin EU Stage IIIb, w najnowszych modelach maszyn niektórzy producenci wprowadzili dodatkowy filtr nazywany filtrem cząstek stałych (DPF, czyli Diesel Particulate Filter). Jest on elementem układu … [Czytaj dalej]

Ile kosztuje okresowa obsługa techniczna?

Gdy potrzebujesz dodatkowej maszyny, masz wybór między kilkudziesięcioma modelami nowych i używanych maszyn różnych producentów. Jednym z kryteriów wyboru powinien być przewidywany koszt eksploatacji. Jego składnikiem jest cena, jaką trzeba płacić … [Czytaj dalej]

Czy kierownik serwisu wybrał najlepszego kandydata?

W ogłoszeniu sformułowanym przez dział kadr było napisane, że do szybko rozwijającego się oddziału serwisu poszukujemy mechanika doświadczonego w serwisowaniu maszyn budowlanych. Jednym z kandydatów był Wojtek, mechanik z wieloletnim … [Czytaj dalej]

Czy potrafisz ocenić koszt obsługi układu hydraulicznego?

Załóżmy, że potrzebujesz dodatkowej koparki do pracy z młotem hydraulicznym. Będzie z nim pracowała przez 100% czasu. Układ hydrauliczny jest wówczas narażony na bardzo szybkie zanieczyszczenie. Masz do wyboru trzy modele maszyn w zbliżonym stanie … [Czytaj dalej]

Firma bez wizji – jak długo przetrwa?

Są firmy, gdzie najwyższe kierownictwo spędza czas na spotkaniach, których najważniejszym tematem jest stopień wykonania budżetu miesiąca lub kwartału. Dyrektorzy oglądają dziesiątki slajdów, a na żadnym z nich nie widać twarzy jakiegokolwiek … [Czytaj dalej]

Umowa serwisowa cz. 4 – ogólny zakres współpracy

Zakres umowy Najważniejsze jest dobre zrozumienie własnych potrzeb i ograniczeń. Zarówno przez użytkownika maszyny jak i przez serwis. Sporządzenie wstępnej ale szczegółowej listy oczekiwań przez partnerów pomoże im w szybkim osiągnięciu … [Czytaj dalej]

Kiedy klient zacznie nas traktować poważnie?

Informacja dla kierownika serwisu z księgowości: Dot: wskaźnik należności w ostatnim dniu poprzedniego miesiąca Wartość faktur wystawionych przez serwis, które nie zostały zapłacone w terminie przekracza już dwukrotnie kwotę wypłaty wynagrodzeń … [Czytaj dalej]

Kiedy serwis zacznie nas traktować poważnie?

List od klienta: [...] uważam, iż jest to absolutnie niepoważne nas traktowanie. Jeśli jedna faktura ma wartość 13.000 a przyznany nam limit kredytowy 9.000, to w praktyce uniemożliwia nam to normalne funkcjonowanie z serwisem. Moje … [Czytaj dalej]

Twój dobry pracownik odszedł do konkurencji?

Złożenie przez pracownika wypowiedzenia umowy o pracę jest nieprzyjemne dla każdego kierownika. Może nie tak bardzo, jak konieczność zwolnienia go z inicjatywy firmy, ale jednak jest to sytuacja bardzo niekomfortowa. Kilka lat temu dałeś szansę … [Czytaj dalej]

Czy mój serwis sobie poradzi?

Kompetencje serwisowe Gdy składasz klientowi ofertę współpracy lub negocjujesz umowę serwisową, powinieneś mieć pewność, że jesteś w stanie spełnić dane obietnice. Niezależnie od twoich intencji, na pewno nie wywiążesz się z umowy, jeśli nie … [Czytaj dalej]

Czy serwis wywiąże się z obietnic?

Zdolność serwisowa Gdy negocjujesz umowę serwisową, chcesz mieć pewność, że kierownik serwisu spełni dane ci obietnice. Byłoby dobrze, aby miał i chęć i możliwości. Za motywowanie kierownika jest odpowiedzialny jego przełożony. Jeśli … [Czytaj dalej]

Umowa serwisowa cz. 3 – kto reprezentuje strony umowy?

Często osoba negocjująca umowę ze strony klienta nie jest tą, która zdefiniowała potrzeby swojej firmy. I najczęściej nie jest tą, która ma dzięki umowie realizować efektywniej kontrakt budowlany. Z drugiej strony jest tak samo. Umowę serwisową … [Czytaj dalej]