Maszyny budowlane i serwis - można lepiej i taniej

Niebo gwiaździste nade mną

Comet

Co pewien czas przyciąga moją uwagę jakiś cytat na stronie Friday Filosophy według Rona Slee. (To było zdanie nr 1). Takie skrótowe podejście do filozofii jest podobno najbardziej atrakcyjne dla odwiedzających strony internetowe. (To było zdanie … [Czytaj dalej]

Przyzwoity zysk

Polish money salary isolated

Generowanie zysku nie jest najważniejszym celem dobrego serwisu. To tylko - absolutnie niezbędny - warunek istnienia organizacji serwisowej. Właściciel kapitału nie przekaże go bezinteresownie twojej firmie na kupienie samochodów serwisowych … [Czytaj dalej]

Strategia kierownika serwisu

Depositphotos_29123921_xs150

Pierwszym i najważniejszym zadaniem każdego dyrektora jest sformułowanie strategii organizacji, która dawałaby jej pracownikom poczucie kierunku i zaprzęgała ich energię do pracy nad osiągnięciem przewagi nad konkurentami. Z oczywistych względów … [Czytaj dalej]

Nowa generacja koparek

Depositphotos_4646671_xs150

W 2014 roku 19 milionów Polek i Polaków (od 15. roku życia) nie przeczytało nawet fragmentu książki, a 6 milionów z nich nie przeczytało nawet jednej gazety papierowej lub internetowej. Zużywam sporo czasu i energii psychicznej pisząc artykuły do … [Czytaj dalej]

Decydujące pytanie

First place trophy cup

Satysfakcja z usług ma wpływ na siłę i trwałość związku z klientem, czyli przekłada się na zysk. Byłoby dobrze znaleźć odpowiedni sposób pomiaru satysfakcji, aby wiedzieć, czy podejmowane przez nas starania są skuteczne. Naukowcy wymyślili wiele … [Czytaj dalej]

Statystyki blogu w 2014 roku

Top Twenty Blue Grey Horizontal

Pisanie artykułów na blogu jest sposobem, w jaki aktualnie realizuję moją zawodową misję. Jest nią podniesienie jakości eksploatacji i serwisowania maszyn budowlanych. Robiłem to przez piętnaście lat budując razem z moim zespołem organizację … [Czytaj dalej]

Po co się angażować

Dominoes falling

Mechanik jedzie do zepsutej maszyny i jej zdenerwowanego użytkownika. Musi sprostać obu tym wyzwaniom samodzielnie. Na powitanie zostaje zalany niepohamowaną złością sztygara, który obwinia naszego serwisanta za grożące kopalni opóźnienie spowodowane … [Czytaj dalej]

Chwila refleksji

Fotolia_68001968_XS150

Teraz młodzież żyje zgodnie z zasadą „godziny zero” - wszystko zaczyna się z momentem mojego pojawienia się na świecie. A wszystko pozostałe to coś, co było za króla Ćwieczka, co jest odległą, archaiczną, „nieżyciową” przestrzenią. Antykwariatem … [Czytaj dalej]

Ci, którzy nie potrafią, awansują

Fotolia_65617788_XS150

W komentarzu do artykułu Czy kierownik serwisu wybrał najlepszego kandydata? mechanik serwisu napisał: A może szef serwisu napisze jakie wymogi muszą spełniać kierownicy oddziałów serwisowych i jak są one weryfikowane w dalszej pracy, bo czasami … [Czytaj dalej]

Guma i powietrze – dobór opon

Fotolia_52255324_XS150

Jaki pożytek będziesz miał w zimie z przemakających butów na cienkiej i śliskiej podeszwie? Żaden. Nie kupisz ich, nawet gdyby kosztowały dwa razy mniej, niż inne. Jednak zdarzają się maszyny „obute” w podobny sposób, bo dla kupującego cena była … [Czytaj dalej]

Kolejny dobry pracownik odszedł z zespołu

Fotolia_45036376_XS150

Złożenie przez pracownika wypowiedzenia umowy o pracę jest nieprzyjemne dla każdego kierownika. Chyba jednak ta nieprzyjemność nie jest zbyt dotkliwa, jeśli kolejny dobry pracownik odchodzi z twojego zespołu. Najwyższy czas ocenić konsekwencje … [Czytaj dalej]

Wartości bez ceny

Fotolia_58818304_XS150

Do jesieni 2001 roku firma Enron była jednym z największych światowych dostawców elektryczności, gazu ziemnego i usług komunikacji szerokopasmowej z dochodami powyżej 100 miliardów dolarów. Zatrudniała 22 tysiące pracowników. Jedna akcja kosztowała … [Czytaj dalej]

Zaufanie od A do D

Steel chain around the golden ring on black background

Jedziesz wczesnym rankiem w delegację samochodem służbowym. Samochód jest dobrej marki, silnik mocny, wspomaganie kierownicy, klima itd. Droga jest wąska, kręta i śliska. Ruch dość spory. Jedziesz 10 km/h ponad dopuszczalny limit prędkości. … [Czytaj dalej]

Czy sam byś to kupił?

Pencil and questionnaire. 3d

Zrealizowanie usługi serwisowej w sposób lepszy niż oczekiwany daje klientowi pozytywne uczucie satysfakcji. Bez tego nie ma co marzyć o nawiązaniu silnych, trwałych i partnerskich relacji. Sednem każdej usługi serwisowej jest zmiana stanu maszyny … [Czytaj dalej]